Det ända jag gör numera

Är att rida runt byn i repgrimma. Långa tyglar och träning på vikten, sitsen och balansen. Jag har faktiskt inte ridit med träns eller sadel på Isa en ända gång de senaste tre veckorna. Men snart så ska jag fara till ridhuset och då blir det träning på höger galopp! Men jag ville bara skriva detta så att ni får veta att jag inte har dött eller slutat blogga, men det ända jag gör är att rida runt byn. Det jag ibland gör olika är att jag far två varv eller tre varv ibland... ;) 
 
Men idag fotade jag lite och min lillasyster bad mig fota några av hennes grejer, så ja ba "Varför inte?". XD
Men här är iallafall några av bilderna.
 
Ha det gött så hoppas jag att vi hörs imorgon! ;)


Kommentarer
Postat av: Divorce your horse

Det låter som en väldigt härligt typ av ridning! :)

Svar: Jo! Det är toppen. Men jag längtar tills jag kan få fara till ridhuset. :)
cellestine.blogg.se

2015-03-29 @ 09:56:36
URL: http://divorceyourhorse.se
Postat av: Julia Forsbacka

Woho, du är inte död!!

Svar: NÄ! :D
cellestine.blogg.se

2015-03-29 @ 11:22:12
URL: http://forcebacka.blogg.se/
Postat av: Alice

Önskar jag också kunde rida runt utan sadel och träns. På ridskolan är det ju inte direkt en valmöjlighet och min medryttarponny hade det funkat på om det inte vore för att hon tror att när hon rids utan bett är det okej att äta mer än hon rör sig framåt. Roligt att du kan det! :D

Svar: Jo, det är ju så. Jag har också gått på ridskola när jag var yngre. Jag funderar på att börja igen! Man kanske skulle kunna fråga att få prova på hackamore på någon av hästarna? Om man känner dom riktigt bra så borde det ju gå. Isa hade också problem med att huvudet for ner, även med bett. Men mitt bästa tips är att börja med NH! Det har jag gjort och det har löst våra flesta problem. Som bland annat att hon stack i galoppen, åt när man red, bockade, stegrade och ibland kunde vi inte ens komma upp från gårn och ut på rid-vägen. Men nu går allt lättare. Såklart har vi en bra bit till att gå, men vi kör på ett steg i taget! ;)
cellestine.blogg.se

2015-04-01 @ 20:25:09
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se
Postat av: Isabelle

Det är jätte bra träning att "bara" ta det lugnt, öva på grunderna och så ett tag :)

Svar: Ja, det är väldigt skönt att få "hoppa tillbaka några steg". Man märker att även andra ryttare skulle behöva göra det. :) Ha en bra kväll.
Kram på dig! :)
cellestine.blogg.se

2015-04-01 @ 21:22:17
URL: http://nouw.com/inthelandofjoy
Postat av: Lovisa Magnusson

Så härligt att rida bettlöst/i repgrimma tycker jag. Har ett bettlöst träns (skulle man kunna kalla det) som jag rider i då och då. Red ut i det för första gången för några dagar sedan, gick suveränt!
Kram

Svar: Ja. Det är superskönt att bara kunna rida ut i repgrimman. Det känns som att vi har kommit otroligt långt om man tittar tillbaka på Isa som förut var en häst som stack i galoppen, travade i skritten och ibland bara bockade av mig och sprang iväg. Men nu kan jag galoppera på långa tyglar i sakta galopp och kunna stanna genom att jag sätter mig tungt ner, jag kan skritta i olika tempon och nu bockar hon bara när hon blir rädd(vilket är väldigt sällan).
Hoppas att du fortsätter med att rida i din bettlösa grej! Superkul att mer och mer börjar bli intresserade av andra alternativ än bett! Men jag har inte så jättemycket emot bett då jag själv rider i bett då och då. ;)
Kram på dig! :*
cellestine.blogg.se

2015-04-01 @ 22:58:16
URL: http://lovisamagnusson.horseworld.se/
Postat av: Linn

Låter väldigt härligt :)

Svar: Det var det! :)
cellestine.blogg.se

2015-04-09 @ 21:43:59
URL: http://rensvik.horseworld.se.
Postat av: Josäfin Andersson

Härligt det låter! Skönt att kunna rida utan träns ibland också ju :D

Svar: Ja, det är superbra med lite avväxling! :D
cellestine.blogg.se

2015-04-15 @ 13:03:09
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: